Africa Twin Forum - POLAND

Africa Twin Forum - POLAND (https://africatwin.com.pl/index.php)
-   CRF 1000 L (https://africatwin.com.pl/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Kontrolka rezerwy - ile paliwa zostalo ? (https://africatwin.com.pl/showthread.php?t=35304)

GregoryS 02.07.2019 10:59

Kontrolka rezerwy - ile paliwa zostalo ?
 
Czyli zapala sie kontrolka - myslisz sobie "szlag by to", i kalkulujesz czy dojedziesz do nablizszej stacji, wioski itd. Wie ktos ile paliwa zostalo albo jaki zasieg jest do zrobienia po zapaleniu kontrolki ?

Emek 02.07.2019 11:10

Pisze na cyferblacie o ile mówimy o NAT. U mnie pomiędzy 60 a 80 km.

radiolog 02.07.2019 12:01

Po zapaleniu rezerwy pokazuje ilość paliwa pozostałą lub zasięg.
Na autostradzie bedzie to 50 km, a na drodze podrzednej nawet i 80 km. Ale ponizej 1l lub 2 nie pokazuje juz nic.
Jezeli chodzi o dokładność pomiaru , to jest bardzo zblizona do prawdy.
Dalej o NAT, bo w BMW pokazuje 5l, a stajemy na autostradzie bez paliwa i pozostaje tylko kłaść sprzeta dla przelewki

GregoryS 02.07.2019 12:48

Podziekowal ! Zupelnie mi z lba wylecialo ze przeciez mamy pozostaly zasieg "w zegarach", dobrze wiedziec tez o poprawnym odwzorowaniu :) Czytajac jakis czas temu manuala ktorego dostalem z motongiem (w naszym jezyku) temat pozostalego zasiegu byl tak opisany ze jakos mojego zaufania to nie wzbudzilo. Zwlaszcza ze jak Radio pisze roznie z tym zasiegiem/iloscia paliwa jest w roznych sprzetach.

bukowski 02.07.2019 14:41

odwzorowanie jest zaburzone, jeśli w czasie jazdy na rezerwie gasisz moto. z 1 litra potrafi się zrobić 3 wg wskazań.

Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

DwaMariany 13.11.2025 09:45

1 Załącznik(ów)
Odkopię.
Zasięgu jeszcze 30, a ja stoję.
Dobrze, że brygada RR była w pobliżu.
Załącznik 147241
Rezerwa zapaliła sie przy 80.

Siara00 13.11.2025 20:36

kiedyś czytalem, ze rezerwa to 1 galon, czyli 3,78 litra benzyny i sobie myślałem, że tak bezpiecznie to 50km, co własnie potwierdziłeś :D

luk2asz 13.11.2025 22:49

Cytat:

Napisał DwaMariany (Post 892250)
Odkopię.

Zasięgu jeszcze 30, a ja stoję.

Dobrze, że brygada RR była w pobliżu.

Załącznik 147241

Rezerwa zapaliła sie przy 80.

W 1100 to normalne . W 1000 miałem tak że zasięg znikał pojawiały się kreski i jeszcze człowiek jechał.

Wysłane z mojego SM-S911B przy użyciu Tapatalka

MrWaski 14.11.2025 04:03

W moim DL-u, jak pojawiły się kreski, że niby już pusto i zasięg 0 km, to ujechałem jeszcze ze 30 km. Specjalnie to sprawdziłem, mając zapasowy kanisterek i czujność palca na wyłączniku, by nie zarżnąć pompy jak zacznie się dusić.
W całym podkarpackim na A4 są 2 stacje benzynowe, a na S19 nie ma ani jednej...

Melon 14.11.2025 08:27

Ja tam się nie znam ale pompa jest chodzona paliwem i lepiej nie jeździć za często na palącym żydzie stąd tak duże przebiegi na nim

MrWaski 15.11.2025 21:31

Jak pierwszy raz się zakrztusi, wyłączasz silnik, dolewasz paliwa i nic pompie nie będzie. ;)
Zrobiłem to raz, żeby wiedzieć ile da radę na żyda...

Melon 15.11.2025 22:16

Jak pisałem nie znam się [może trochę więcej dizla znam] ale w Varadero pompa jest nisko i 70km na żydzie to żaden wyczyn mowa o wytrysku, VFR1200 też. Nie wiem kiedy jechałeś S19 ale pompy są czasem 500m trza zjechać. :)

Dzieju 16.11.2025 06:35

Przejechałem autkiem z całkowicie pustym zbiornikiem ok 30 km , pękł powrotny przewód paliwowy i wszystko poleciało na drogę. Przy okazji poprawiłem fabrykę.
Wróciłem na gazie , żeby ktoś nie pomyślał inaczej.
Absolutnie nic się pompie nie stało.
Jak ktoś ma używaną pompę paliwa to niech ją włączy na stole na sucho i zobaczymy ile popracuje , z pewnością nie padnie szybko.

Brzeszczot 16.11.2025 12:58

Cytat:

Napisał Dzieju (Post 892342)
Przejechałem autkiem z całkowicie pustym zbiornikiem ok 30 km , pękł powrotny przewód paliwowy i wszystko poleciało na drogę. Przy okazji poprawiłem fabrykę.
Wróciłem na gazie , żeby ktoś nie pomyślał inaczej.
Absolutnie nic się pompie nie stało.
Jak ktoś ma używaną pompę paliwa to niech ją włączy na stole na sucho i zobaczymy ile popracuje , z pewnością nie padnie szybko.

Nie czepiam się 🫣 , ale 🤔 .W prawidło zamontowanej instalacji gazowej pompa paliwa nie powinna pracować podczas pracy na gazie , chyba że to jest bezpośredni wtrysk benzyny, ale tam nie ma przewodu powrotnego benzyny więc wykluczamy Twój przypadek . Instalacja gazowa pierwszej generacji gdzie wtryski były rozłączane zwykłym przekaźnikiem, miały taką możliwość . Jeżeli monter gazu nie montował z oszczędności drugiego przekaźnika odcinającego pompę ( głównie z oszczędności) tłumacząc klientowi że muszą się studzić wtryskiwacze 🤡🤯 . Tak jak Melon wspomniał , ilość paliwa ma znaczenie co do temperatury pompy , brak tego paliwa powoduje nagrzewania, a co za tym idzie przyśpieszone zużycie . Każdy miłośnik jazdy na oparach będzie wymieniał pompę, chyba że zdąży sprzedać i wymieni ją następny użytkownik. Włącz na sucho na stole taką pompę załóż wąż paliwowy i długość kilku metrów i zostaw tak na 10 minut a później złap ją szybko w rękę , tylko bez rękawic 😉 . Pompa nie spali się natychmiast , ale na zdrowie to raczej jej nie idzie

Wysłane z mojego 23117RA68G przy użyciu Tapatalka

Dzieju 17.11.2025 14:07

Co do sposobu montażu to są różne, plusy i minusy jednego i drugiego.
Nie wdaję się w dyskusję żeby nie było jak z oponami.
Podobnie co do studzenia, dziś włączyłem pompę paliwa, na sucho, długo trzymałem w ręku licząc że się choć trochę zagrzeje......i nic ciągle zimna.
Dalej nie dyskutuję z teoriami bo znowu powstanie kółko wzajemnej adoracji.
Zdrówka.
Cytowanie zastrzeżone by nie rozdmuchać teoretyzowania.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.