Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 27.03.2013, 14:44   #1
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,155
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 12 godz 27 min 24 s
Domyślnie

To trochę jak z łańcuchem , smarowany zrobi np 30tyskm a nie smarowany powiedzmy 25tyskm.
Pytanie czy wydatek setek zł na smarowidła ( pomijam tu zakup hipola bo to praktycznie zerowe koszty do kilometrów ) jest warty tych 5 tyskm więcej ?
Prześciganie się w jakości oleju wlewanego do silnika wydaje się często przerostem formy nad treścią.
Ale za to nikt nie odbierze "lepszego" samopoczucia użytkownikowi
Fakt, lepszy olej może ciut więcej w pewnych sytuacjach ale np 2x większa cena nie da nam 2x większego przebiegu. Pomijam specyficzne potrzeby danego silnika.
Dbanie o właściwą częstotliwość wymian często jest istotniejszym parametrem niż przedłużony przebieg na droższym oleju.
Jeden zmienia np co 10tys i robi kilkaset tyskm bez zużycia silnika inny daje się podpuszczać oczekując na informacje komputera i robi po 30tyskm.
Tylko zgodnie z tendencjami silniki samochodowe , bo takowe teraz mam na myśli, nie są przewidziane na duże przebiegi i fabryki nie interesuje żeby jeździły bezawaryjnie.
No ale to już decyzja indywidualna co tam komu pasuje.
Najważniejsze by było ślisko tam gdzie potrzeba
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.03.2013, 15:05   #2
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,439
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Dzieju,
żaden nie smarowany łańcuch nie przejedzie 25kkm.
5 litrów 10w50 nie kosztuje dwa razy więcej niż półsyntetyk 5L 10w40.
Przeceniany u nas w PL Motul 300V 10w40 kosztuje nawet wiecej niż dobry olej innej firmy o lepkości 10W50, mimo że to olej starszej generacji, i o słabszych parametrach.

Wiec jazda na dobrym smarowaniu najzupełniej sie opłaca, nawet jak trzeba dolewać co jakiś czas

Ostatnio edytowane przez rambo : 27.03.2013 o 15:09
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27.03.2013, 19:09   #3
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,305
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 10 miesiące 1 tydzień 3 dni 16 godz 26 min 32 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał rambo Zobacz post
żaden nie smarowany łańcuch nie przejedzie 25kkm.
Rambo, Twoj lancuch juz ma 25 tys nie widzac smaru i ma sie bardzo dobrze. No dobra, w ta zime troche zardzewial. Zawsze bede powtarzal ze lepiej smaruje zelazo o zelazo niz smar z piachem o zelazo. Przedostatni lancuch wytrzymalby wiecej gdyby nie tylnia zebatka ktorej zemby poulamywalo, ale to byl wtedy lancuch niemiecki a zebatka polska. Moj rekord to 45 000 tys bez smarowania ale to w Jamasze xt 600
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? Babel Regularne czynności serwisowe 55 09.07.2011 23:20
olej do olejarki bukowski Wszystko dla Afryki 10 12.07.2010 23:59


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.