|
|
|||||||
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
|
|
|
#1 |
![]() Zarejestrowany: Dec 2019
Miasto: Kraków
Posty: 43
Motocykl: CRF1000L/DCT AS
Online: 3 dni 2 godz 50 min 2 s
|
Z DCT jeździło mi się bardzo dobrze, głównie dlatego, że dawało różne opcje.
Czasem trzeba było się skoncentrować maksymalnie na drodze (w nocy, w deszczu, w koleinach) i wtedy DCT zdejmowało za mnie dodatkowy problem zmiany biegu. Sprzęt posiadam zaledwie od lipca, więc jeszcze "odkrywam" jego możliwości. Ja jeżdżę standardowo na S2, poniżej nie schodzę. Tylko parę razy jechałem trochę ostrzej na S3. Większość tras pokonywałem na automacie. Wtedy moto "jechało samo", a mnie nic nie obchodziło. Oprócz tego często pomagałem sobie przyciskami w zależności od sytuacji np. redukcja przy wyprzedzaniu albo przed wejściem w zakręt itp. W krętym, zróżnicowanym terenie zawsze staram się przechodzić na manual. Głownie dlatego, że jest większa frajda i moto nie zmienia biegu w zakręcie. U mnie jest tylko jeden problem, często zapominam zrobić to przed wjazdem na przełęcz. Później oczywiście przełączam ale mam krótkie palce i muszę za bardzo przesuwać dłoń w lewo. Przycisk A/M powinien być wg mnie umieszczony bardziej po prawej stronie. Tryb D - do likwidacji, albo ukryć go głęboko w menu tak aby nie dało się przypadkowo włączyć
|
|
|
|
|
|
#2 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,664
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 2 godz 20 min 33 s
|
dla mnie zmiana biegu w zakręcie nie stanowi problemu ponieważ zazwyczaj nie jadę na granicy przyczepności i niech sobie zmienia ale chcieć bardziej ambitnie się pobawić to tylko manual, S2 przy rozpędzaniu jest ok..natomiast przy hamowaniu silnikiem zbyt szybko redukuje biegi.
Nie wiem czy zauważyłeś, że jeżeli zamkniesz gaz i hamujesz silnikiem to wystarczy "dotknąć" klaki hamulca a skrzynia redukuje o jeden bieg niżej, często to wykorzystuję przed zakrętami widząc iż jadę zbyt szybko albo zakręt i tak wymagał będzie redukcji biegu. Klamka hamulca jest pod ręką a przycisk po lewej wymaga jednak odrobinę uwagi . W górach DCT to super sprawa, czasem trzeba przejść na manual ale to margines... podczas jazdy nieraz grzebie w telefonie, nawigacji czasem włączam kamerkę lub ją przestawiam nawet na krętej trasie.... Zastanawiam się, skąd były te wibracje może to kwestia paliwa ![]() czekam na dalszą część relacji samotne wyjazdy to "reset do ustawień fabrycznych".
Ostatnio edytowane przez mdxmd : 27.12.2019 o 22:50 |
|
|
|
![]() |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Krew, pot i łzy czyli moje spotkanie z Czarną Afryką [2012] | Neno | Trochę dalej | 52 | 07.03.2013 14:42 |
| Rajd Szlakiem gen. Andersa | zbyszek_africa | Trochę dalej | 92 | 27.03.2011 01:00 |