Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 01.05.2020, 20:34   #1
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 8 godz 32 min 38 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał klanol Zobacz post
Ważne! Praca pompy bez paliwa powoduje słynne wypalenie styków.
Po mojemu to właśnie praca z paliwem jest gorsza ponieważ membrana w trakcie pompowania cieczy spowalnia ruch styków i stąd większe iskrzenie. Bez paliwa styki zwierają się błyskawicznie.
kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28.05.2020, 23:14   #2
Tezla
 
Tezla's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2014
Miasto: Kraków
Posty: 268
Motocykl: RD03
Przebieg: 80000
Tezla jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 11 godz 2 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kdf Zobacz post
Po mojemu to właśnie praca z paliwem jest gorsza ponieważ membrana w trakcie pompowania cieczy spowalnia ruch styków i stąd większe iskrzenie. Bez paliwa styki zwierają się błyskawicznie.
Mechanizm syków zawiera sprężynkę która powoduje że przeskakują między stanami z taką samą prędkością niezależnie o częstotliwości pracy membrany.

Membrana pompy nabija ciśnienie na zasilaniu gaźników i dopóki ono nie spadnie nie dobija znowu sama się reguluje w sposób mechaniczny.

Swoje dwie pompy w Hondach uzupełniłem kiedyś takimi modułami za 10zł, po przekręceniu kluczyka przez 10 sekund jeśli jest potrzeba napełniają gaźniki i w końcu działa to jak powinno fabrycznie.
__________________
Honda XL 600 RM 86'
Honda XL 600 LM 86'
Honda XRV650 Africa Twin 88'
Honda XLV 750 R 83'
BMW R1100GS ABS 95'
Tezla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.05.2020, 06:11   #3
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 8 godz 32 min 38 s
Domyślnie

Fajne to, i jakie mądre. Jakiś wyłącznik czasowy na 12V ?

Zainspirowałeś mnie. Już kupiłem. W wolnej chwili zamontuję przekaźnik do odciążenia styków pompy i czasówkę by nie piłować maszyny jak zabraknie paliwa.

Ostatnio edytowane przez kdf : 29.05.2020 o 20:32
kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.05.2020, 20:16   #4
Tezla
 
Tezla's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2014
Miasto: Kraków
Posty: 268
Motocykl: RD03
Przebieg: 80000
Tezla jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 11 godz 2 min 22 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał kdf Zobacz post
W wolnej chwili zamontuję przekaźnik do odciążenia styków pompy
Fabryczne styki pompy są większe i wytrzymają więcej od styków przekaźnika, to miałoby sens gdyby styki nie były do kupienia a tymczasem są i starczają na bardzo długo.

Z pompy wyprowadziłem jeszcze kabelek wpięty za stykiem przez złącze 3 pinowe i doprowadziłem do przełącznika którym wybieram czy kontrolka żółtej rezerwy ma pokazywać rezerwę czy rytm pracy pompy (pokazuje chwilowe zużycie paliwa ) i poza tą czasówką i nowymi stykami to wszystkie modyfikacje, stare dobre jeszcze oryginalne styki w zapas i w drogę
__________________
Honda XL 600 RM 86'
Honda XL 600 LM 86'
Honda XRV650 Africa Twin 88'
Honda XLV 750 R 83'
BMW R1100GS ABS 95'
Tezla jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30.05.2020, 22:07   #5
kdf
 
kdf's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2019
Miasto: Jarocin
Posty: 385
Motocykl: RD07
kdf jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 5 dni 8 godz 32 min 38 s
Domyślnie

Mając zapasowy przekaźnik ze sobą wymiana trwa w porywach do 1 minuty z atakiem kaszlu w międzyczasie. Wymiana styków lub choćby całej pompy dużo dłużej. Nie wspomnę o tym że zapasowa pompa zajmie dużo więcej miejsca w schowku niż przekaźnik. A i przekaźniki są różne. Myślę że bez problemu znajdziemy markowy przekaźnik o obciążeniu styków 30A co daje moc 360W czyli dużo więcej niż pobiera pompa.
kdf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jak powinna działać pompa w AT rambo Uklad paliwowy i wydechowy 35 03.11.2016 08:35
LC4 pompa paliwa Evvil Uklad paliwowy i wydechowy 0 18.08.2016 16:56
Pompa paliwa. Za ile? Pawel Wszystko dla Afryki 8 11.10.2011 11:31


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.