Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03.08.2025, 18:26   #1
Avalensis


Zarejestrowany: Aug 2025
Posty: 13
Motocykl: RD07
Avalensis jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 godz 3 min 17 s
Domyślnie

Czyli należy wymienić regulator napięcia ?
Avalensis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03.08.2025, 18:39   #2
dawid8210
 
dawid8210's Avatar


Zarejestrowany: Oct 2011
Miasto: Kiełczygłów
Posty: 2,026
Motocykl: RD07a
Przebieg: 00000
dawid8210 jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 23 godz 4 min 40 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Avalensis Zobacz post
Czyli należy wymienić regulator napięcia ?
Przeważnie wymiana regulatora załatwia sprawę. Nie musi być to regulator dedykowany do tego motocykla. Pasuje wiele innych (przeróbka wtyczek wtedy, czy lutowanie). Ja mam od cbr-y 954. Pasuje też od 1100xx i wielu innych. Generalnie wszystkie bolączki masz opisane tutaj na forum.
Ps. Dobrze jest przed wymianą pomierzyć napięcie miedzyfiazowe prądnicy. To te trzy żółte kable co wychodzą z silnika. Masz je zlutowane i zaizolowanie tą pasiastą izolacją.
dawid8210 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.08.2025, 09:29   #3
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,153
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 10 godz 43 min 29 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Avalensis Zobacz post
Czyli należy wymienić regulator napięcia ?
Najpierw sprawdź akumulator, jego stan lub uszkodzenie ma wpływ na mierzone napięcie ładowania.
Jako dodatkowy test wsadź do pomiaru sprawny/ dobry akumulator i ponownie sprawdź napięcie.
Wtedy będzie wiadomo na pewno czy regulator czy akumulator.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.08.2025, 09:42   #4
Artek
Kuleje
 
Artek's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Nov 2012
Miasto: Ze wsi jestem w ZMY
Posty: 3,081
Motocykl: Tmax 500+e-rewer.
Artek jest na dystyngowanej drodze
Online: 7 miesiące 3 tygodni 1 dzień 10 godz 39 min 38 s
Domyślnie

Na foto zaznaczyłem przekaźnik rozrusznika.
Odpenij wtyczkę z góry i zobacz w jakim stanie są styki. Zajrzyj do bezpiecznika (zapasowy powinien być pod stycznikiem w gumie).
Tą taśmę izolacyjną też bym odwinął i sprawdził połączenie żółtych przewodów stator-regler. Musi być lutowane!
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg 20250804_093859.jpg (103.3 KB, 156 wyświetleń)
Artek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.08.2025, 10:26   #5
Mhv
Michał
 
Mhv's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2009
Miasto: Siedlce-Warszawa
Posty: 2,232
Motocykl: RD07a
Przebieg: do neg.
Mhv jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 1 dzień 8 godz 8 min 23 s
Domyślnie

Nie straszcie chłopaka, moto zrobi jeszcze zylion kilometrów. Wklej zębatkę jak opisał Mallory, sprawdź prądy/regler i będzie git. Jeszcze styki w pompie przejrzyj.
Mhv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.08.2025, 11:47   #6
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,153
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 1 tydzień 10 godz 43 min 29 s
Domyślnie

Jak go nastraszą tyloma przebudowami to jeszcze sprzeda zamiast jeździć.
Nie mam lutowania zamiast kostki i nadal styki bardzo ładne więc nie ma co panikować tylko dbać i jeździć.
W xrv nie ma żadnych problemów są tylko naturalne zużycia lub zaniedbania.
Nie słuchaj o wymyślonych "furiach" to jedynie skutek eksploatacji czasem specyficznej.
Po prostu ustal co z ładowaniem, zmień zębatkę, zrób parę tyskm i sam zobaczysz czy jest co robić.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04.08.2025, 13:31   #7
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,861
Motocykl: R1200GS K25
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 11 min 30 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Jak go nastraszą tyloma przebudowami to jeszcze sprzeda zamiast jeździć.
Nie mam lutowania zamiast kostki i nadal styki bardzo ładne więc nie ma co panikować tylko dbać i jeździć.
W xrv nie ma żadnych problemów są tylko naturalne zużycia lub zaniedbania.
Nie słuchaj o wymyślonych "furiach" to jedynie skutek eksploatacji czasem specyficznej.
Po prostu ustal co z ładowaniem, zmień zębatkę, zrób parę tyskm i sam zobaczysz czy jest co robić.
Mądrze prawisz dzieju

Żadnej paniki, po kolei sobie ogarnąć wszystko a będzie służyła długo i niezawodnie.

Cytat:
Napisał herni Zobacz post
niestety ale wałek już na wykończeniu. Do przebiegu dorzuć jeszcze przynajmniej 100 tys. i powoli szykuj się na remocik
Przecież ten wałek jest ruszony trochę. Tylko trochę. Nawet bez klejenia zębatki pojeździ jeszcze dłuugo. Oczywiście warto wkleić - zużycie wtedy nie postąpi.. No chyba herni że to żarcik a nie wyczułem
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.